X

In 4 stappen etiketten maken voor een gerichte mailing

Doormiddel van een grootschalige mailing (direct mail) bereikt u uw (toekomstige) klanten op een directe en persoonlijke manier. Daarnaast lokt u met een direct mail een reactie van uw klant of prospect uit. Bijvoorbeeld door met een kortingscode te verwijzen naar uw website of door te vragen een antwoordcoupon in te vullen.

Er bestaan drie manieren van direct mail:mail per post

  • e-mailing
  • faxmailing
  • per post
  • De laatste (direct mail per post) is de meest gewaardeerde maar tevens de oudste manier van direct mail.

    Unieke aanpak voor Direct Mail

    Een direct mail is geen unieke manier van marketing. Echter is een direct mail wel continu aan veranderingen onderhevig, door de komst van meer concurrentie in communicatie vormen. Denk hierbij aan de enorme opkomst van o.a. internet, mobiele applicaties en videogames. Dit neemt niet weg dat een “ouderwetse” manier van direct mail (via de post) nog steeds doeltreffend is. Denk hier bijvoorbeeld aan iets tastbaars als stoffen. Als stoffenfabrikant wil je bijvoorbeeld duidelijk maken hoe zacht een bepaalde “nieuwe” stof is, kan dit uiteraard het beste door een stukje stof mee te sturen met uw mailing.

    Maar hoe maak je nu een direct mail?

    Allereerst moet je een idee hebben wat je wil communiceren naar je doelgroep. Hierbij moet je rekening houden dat de mailing aan uw onderneming of instantie gerelateerd is. Daarnaast is een uniek concept van de mailing echt een pre. Kopieer bij voorkeur geen ideeën van concurrenten, maar bedenk zelf een ludieke actie.

    Mailing per post

    Direct mail per post wordt veelal gebruikt om een onderneming of instantie te presenteren aan prospects en klanten. Daarnaast zien we direct mail veel gebruikt worden bij acties en prijswijzigingen. Kijk bijvoorbeeld naar de reisboekjes van grote reisorganisaties die vol staan met aanbiedingen.

    Direct mail met behulp van “Dymo label”

    Met behulp van een dymo labelwriter kunt u eenvoudig al uw adressen uit uw adressenbestand op een adresetiket printen. Het programma “Dymo label” helpt u bij het uitprinten van uw adressenbestand.

    4 stappen naar je mailing:

    Stap 1:

    kies het gewenste formaat (afmeting)

    De standaard formaten van Dymo adresetiketten zijn:

  • 89mm x 28mm (99010)
  • 89mm x 36mm (99012)
  • 101mm x 54mm (99014)
  • 70mm x 54mm (99015)
  • 54mm x 25mm (11352)
  • 102mm x 59mm (S0947420)
  • Photo

    Stap 2:

    selecteer een invoerveld

    Voor een direct mail is het object “Adres” van toepassing

    Photo

    stap 3:

    selecteer de adressen

    Selecteer de adressen van de doelgroep waarvoor de direct mail bestemd is.

    Photo Photo

    Alle adressen worden automatisch in de editor getoond.

    stap 4:

    afdrukken

    Selecteer vervolgens “Alle geselecteerde adressen in het adresboek afdrukken” en klik op de button “Afdrukken”.

    Photo

    Nu heeft u in vier simpele stappen het complete adressenbestand van uw doelgroep geprint op adresetiketten. U mailing is klaar om verzonden te worden.

    Tip: wilt u uw adresetiketten of mailing variabel gaan nummeren of voorzien van unieke barcodes. Dan is “Variabele Data Printing” misschien een uniek idee.

    chevron-leftAlertBrowse fileDownload fileFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoSpinnerCalendarSort NoneSort ASCSort DESCReturn arrowMinusThree DotsVisibleVisible